niedziela, 3 marca, 2024
Strona głównaMOTORYZACJAVW Passat B5 - silniki, dane, częste usterki - informacje

VW Passat B5 – silniki, dane, częste usterki – informacje

Volkswagen Passat to już kultowa i nieśmiertelna marka motoryzacyjna, która istnieje na rynku prawie 50 lat! Passat doczekał się łącznie 8 generacji, a jedną z bardziej popularnych była 5 generacja oznaczona symbolem B5. Wiele tych aut do dzisiaj z powodzeniem służy kierowcom, pokonując kolejne tysiące kilometrów. Auto rodzinne z segmentu D cieszyło prostotą, przestrzenią i niezawodnością.

VW Passat B5 informacje

Produkcja VW Passata B5 przypada na lata 1996-2005. Model ten był jednym z najbardziej udanych z całej rodziny Passata i jednocześnie też najchętniej kupowanym. Pojazd zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Model ten należy do segmentu D i często był uważany za dość nudny. Nigdy nie prezentował szczególnych fajerwerków, za to cechował się ogromną solidnością, niezawodnością, praktycznością  i przede wszystkim – kupiło go dziesiątki milionów klientów. Prawdziwa kura znosząca złote jaja na niemieckiego koncernu. Passat B5 to też perełka na rynku aut używanych, ze względu na łatwo dostępne i względnie tanie części zamienne czy nieszczególnie trudną naprawę. VW Passat B5 w 2000 roku przeszedł gruntowną modernizację – poprawiono wiele wadliwych elementów oraz pojawiły się nowe jednostki napędowe.

Dane techniczne o VW Passat B5

VW Passat B5 miał długość 46822 mm, szerokość 1740 mm i wysokość 1459 mm. Rozstaw kół to 1515 mm, rozstaw osi 2703 mm, a prześwit na poziomie 124 mm. Bagażnik miał pojemność minimum 450 litrów (wersja sedan) z rozłożonymi fotelami. Maksymalna pojemność bagażnika (kombi w wersji ze złożonymi siedzeniami) sięgała bagatela 1500 litrów. Masa własna auta mieściła się w przedziale od 1398 kg do 1747 kg w zależności od silnika i wyposażenia. Masa całkowita to przedział od 2000 kg do 2350 kg. Auto było dostępne w dwóch wersjach nadwozia – sedan i kombi.

Szeroka gama silników do VW Passat B5

Jedną ze szczególnych cech modelu Passat B5 była szeroka gama silników benzynowych jak i diesla. Do dyspozycji kupujących były 2 jednostki o pojemności 1,6 (100 KM w latach 1996-2000 oraz 102 KM w latach 2000-2005), dwie jednostki 1,8 o mocy 125 KM (1996-2000) i trzecia 1,8T o mocy 150 KM (2000-2005), trzy jednostki o pojemności 2,0 – 115 KM (1997-2005), 130 KM (2002-2005), 116 KM (1996-2005), 4 silniki o pojemności 2,3 – 2 po 170 KM (1996-2005) oraz 2 po 150 KM (1996-2000). Do tego w potężne 2,8 30V i 2,8 30V 4motion – każde o mocy 193 KM  (produkowane odpowiednio w latach 1997-2000 i 1997-2005), a dopełnieniem opcji benzynowej był „potwór” 4,0 i W8 o mocy 275 KM (2003-2005).

Wśród diesli najpopularniejszą jednostką napędową okazała się nieśmiertelna 1,9 TDI uwielbiana i poszukiwana do dzisiaj. Pojemność ta była dostępna w różnych latach aż w 7 wariantach: 101 KM (1999-2005), 110 KM (1996-2000), 115 KM (1998-2000), 130 KM (1999-2005), 90 KM (1996-2000), Syncro 110 KM (1996-2000) oraz Syncro 130 KM (1999-2005). Do tego dostępne pod koniec produkcji 2,0 o mocy 136 KM (2004-2005). Szereg jednostek wysokoprężnych kończy pojemność 2,5 w 5 wariantach – 150 KM (1998-2005), 180 KM (2002-2005), 163 KM (2003-2005), Syncro 150 KM (1998-2000) oraz 2,5 V6 150 KM (1998-2000).

VW B5 i najczęstsze usterki

5-osobowy sedan Volkswagen Passat B5 produkowany w latach 1997-2005 nie ustrzegł się jednak usterek technicznych. Wśród jednostek benzynowych często były spotykane usterki dotyczące uszkodzenia alternatora,pompy oleju, sondy lambda, rozrusznika czy cewek zapłonowych. W dieslach zdarzały się usterki dwumasowego koła zamachowego (silnik 1,9 TDI PD), zacierające wałki rozrządu i defekt pompy wtryskowej (silnik 2,5 TDI),z zapychający filtr cząstek stałych w 8-zaworowym 2,0 TDI. W silnikach wysokoprężnych zdarzały się też problemy z przepływomierzem, zaworem EGR  czy zatartą turbosprężarką. Za słabość w konstrukcji auta uważa się przednie wielowahaczowe zawieszenia, podatne na uszkodzenia były też przednie osłony przegubów półosi napędowych. Nie sposób też nie wspomnieć o pojawiającej się rdzy na rantach błotników.

Podsumowując Passat B5 to był hit swoich lat. Wielokrotnie nagradzane auto oferowało sporą gamę silników, dużą bezawaryjność i gwarancję przejechania setek tysięcy kilometrów. Auto do dzisiaj cieszy się sporym uznaniem na rynku wtórnym, chociaż coraz ciężej znaleźć bardzo dobrze zadbane egzemplarze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read