Charakterystyczna, ponadczasowa sylwetka, przyciągające uwagę wyraźnie zaznaczone przednie nerki i doskonałe prowadzenie, to cechy wyróżniające BMW Serii 3 E46. Kultowe auto, po raz pierwszy zaprezentowane zostało w 1998 roku i szybko zyskało swoich zwolenników. Był to czwarty model należący do Serii 3 i co tu dużo mówić, bardzo udany. Jego produkcję zakończono w 2007 roku, ale do dziś idealnie zachowane egzemplarze królują na europejskich drogach.
BMW Seria 3 E46 – silniki i podstawowe dane
BMW Seria 3 E46 dominuje na większości portali ogłoszeniowych. Nic w tym dziwnego, ponieważ zainteresowanie tym modelem jest duże. Kupujący mają w czym wybierać. Dostępne są silniki diesla i benzynowe, wersje wolnossące i z doładowaniem o mocy od 105KM do imponującej 360KM. Wybór jest duży. Jak w każdej produkcji, także i tu są jednostki bardziej i mniej udane, dlatego przed zakupem warto poczytać o nich co nieco, aby uniknąć problemów i rozczarowań.
BMW Seria 3 E46, R6 to doskonała propozycja benzynowa, sześciocylindrowa oraz starsza i bardziej paliwożerna czterocylindrowa. Znajdziemy tu silniki o pojemności od 2.0l do 3.0 l. To niezawodne jednostki, cieszące się dobrą opinią wśród użytkowników. Producent przygotował dla nas pięciobiegową manualną skrzynię biegów i automatyczną, oraz układ rozrządu DOHC w bardziej praktycznym napędzie łańcuchowym. Na rynku bez trudu kupimy dobrze utrzymane benzyniaki, które posłużą nam wiele lat. Niezwykle dynamiczny silnik benzynowy, dostarczy nam niezapomnianych wrażeń z jazdy, choć jego spalanie pozostawia wiele do życzenia. Jak pokazują dane, dwulitrowa jednostka w ruchu miejskim potrafi skonsumować prawie 12 litrów paliwa, a w trasie rzadko kiedy jej apetyt spada poniżej 7 litrów.
Jeśli zdecydujemy się na zakup diesla, to BMW Seria 3 E46, może nam zaproponować jednostki cztero- i sześciocylindrowe. Godna polecenia jest jednostka M47, którą wyposażono w pojemność 2.0l o mocy 116KM i 150KM. Na rynku są także dostępne wersje o pojemności 2.9l oraz 3.0l. Podobnie jak w przypadku silników benzynowych, wyposażone zostały w rozrząd w systemie DOHC napędzany łańcuchem. Skrzynia biegów dostępna jest w wersji manualnej i automatycznej – 5 i 6 biegowej. BMW Seria 3 E46 w silniku diesla, to przede wszystkim oszczędność spalania. Samochód o najmniejszej pojemności, w ruchu miejskim spali nie więcej niż 7 litrów, a w trasie może poszczycić się doskonałym wynikiem 4l/100km. Decydując się na zakup BMW Seria 3 E46 z silnikiem diesla trzeba pamiętać o ryzyku awarii. Nie bez przyczyny na rynku królują benzyniaki. Nie oznacza to, że należy całkowicie rezygnować z zakupu tego drugiego. Wystarczy mieć świadomość ewentualnych usterek, o których napiszemy poniżej.
Co trzeba wiedzieć, czyli BMW Seria 3 E46 – częste usterki
Decydując się na zakup samochodu z drugiej ręki, należy liczyć się z możliwością awarii. Nie wszystkie auta używane są w złym stanie technicznym, jednak fakt, że najczęściej nie znamy ich historii, sprawia, że musimy się przygotować na ewentualne wydatki. BMW Seria 3 E46, to bardzo udany model, jednak nie pozbawiony swoich wad. Te najczęściej możemy spotkać w jednostkach z silnikiem diesla. Auta tego typu są zazwyczaj mocno eksploatowane, więc ryzyko awarii jest duże.
Jakie są częste usterki? Dane mówią o awariach pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Naprawa tych elementów jest droga i potrafi poważnie naruszyć domowy budżet. Przykrą niespodziankę może się także okazać naprawa dwumasy, zwłaszcza w przypadku aut z dużym przebiegiem. Problemy z silnikami benzynowymi, to przede wszystkim usterki koła pasowego na wale korbowym oraz uszkodzenie kolektorów ssących. Wśród często zgłaszanych problemów pojawia się także korozja nadwozia i awarie automatycznych skrzyń biegów.
BMW Serii 3 E46, to samochód godny polecenia. Odpowiednio serwisowany i dopieszczany może posłużyć nam wiele lat. Decydując się na zakup tego modelu koniecznie zwróćmy uwagę na częste usterki. Pamiętajmy, że kupując auto wieloletnie musimy się liczyć z koniecznością drogich napraw. Bez wątpienia jednak, BMW Seria 3 E46, to model niezwykle udany, który ma ogromną rzeszę zwolenników na całym świecie.