BMW Seria 5 E60 – silniki, dane, częste usterki – informacje

BWM Seria 5 E60 to samochód, którego praktycznie nie dotyka rdza. Oczywiście, w przypadku samochodu odpowiednio serwisowanego i posiadającego właściwe parametry. Podobnie jest z usterkami, które pojawiają się w dużym stopniu wskutek złej eksploatacji sprzętu. Jednak, czy BMW Seria 5 E60 nadaje się dla każdego?

Auto dla każdego? – silniki, dane

Mówi się, że BMW Seria 5 E60 to samochód uniwersalny, gdyż dzięki zastosowanej technice, jest to pojazd stosunkowo bezpieczny i łatwy w obsłudze.

Silnik 2-litrowy posiadający 4 cylindry znajduje się w tylko jednej wersji silnikowej. Zainteresowani E60 będzie miał do czynienia raczej z jednostkami R6, które wykazują się pojemnością 2.2, 2.5, oraz 3.0 (wersje 520i, 523i, 525i, 535i).Warto zaznaczyć, że producent przewidział konfigurację z napędem 4×4 tylko dla 525i oraz 530i, które wówczas występują pod nazwą 525xi i 530xi.

Komfort podróżowania oraz prowadzenie to główne zalety tego modelu. Kolejnym głównym atutem pojazdu jest to, że w najsłabszych oraz najmocniejszych wersjach (535i, 540i, 545i, 550i oraz M5; silniki V8 i V10) posiadają wyłącznie napęd na tył, ponieważ w opinii stałych użytkowników, xDrive odbiera przyjemność z jazdy i naraża użytkownika na niepotrzebne niebezpieczeństwo.

Jeśli chodzi o turbodiesel, to wersja ta obejmuje 2-litrowe odmiany R4 oraz 2,5 i 3 litrowe R6 (525d, 530d, 535d, w tym 525d oraz 530d występuje także z xDrive).

BMW Seria 5 E60 – częste usterki

4 cylindrowy 520i posiada awaryjny rozrząd i wtryskiwacze. Jeśli chodzi o wysokoprężne BMW, to podczas zakupu używanego samochodu, należy nastawić się na wymianę dwumasy, turbosprężarki, bądź filtra DPF. W przypadku 6 cylindrowych turbodiesli, częstą przypadłością jest nietrwały układ sterowania powietrzem w kolektorze dolotowym.

Poza częstymi usterkami opisywanego BMW, należy także odnieść się do komfortu jazdy. Stali użytkownicy donoszą, że na zakrętach samochód ulega „bujaniu”, wówczas należy wymienić pływające tuleje wahaczy. Należy także wspomnieć, że producent niestety nie przewidział wymiennych sworzni oraz silentblocków, a więc należy zakupić całe elementy. Ponadto, modele kombi uzupełniono o elementy pneumatyczne, co powoduje pojawiające się kłopoty z miechami lub kompresorem zawieszenia. Do elementów, które także ulegają usterkom, należy zaliczyć konwerter automatycznej skrzyni i skrzynia rozdzielcza napędu xDrive. W autach, które mają 4×4 występuje konieczność wymiany półosi.

Podsumowanie

BMW Seria 5 E60 to dobre samochody, które służą wiele lat, a usterki występują stosunkowo rzadko. Ponadto, porównując je do podobnych ofert konkurencji, opisywane BMW może spokojnie rywalizować z młodszymi rocznikami. Ważne, aby zaznaczyć, że rocznik oraz przebieg nie są głównymi faktorami, którymi należy się kierować podczas zakupu pojazdu. Dużo większe znaczenie ma poziom utrzymania oraz funkcjonowanie silnika.

Aby jednak trafić na dobry samochód i nie dać się oszukać, należy sprawdzić stan samochodu w ASO i dokładnie przyjrzeć się numerowi VIN. Jednakże, może być to utrudnione podczas zakupu samochodu ze starszego rocznika i rynku innego niż niemiecki.

BMW Seria 5 E60 – silniki, dane, częste usterki – informacje
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here